Mond tot mond reclame stimuleren en daarvan profiteren

Deze week sprak ik bij toeval met een ondernemer over marketing. Hij vroeg geïnteresseerd wat ik zoal deed en legde hem WeMakeContent uit. Zijn reactie: goh, ik ben een ICT-er en ik snap iets van verkoop, maar aan marketing doen we echt niets. Ik vroeg naar wat hij deed en het bleek dat hij samen met zijn vrouw al meer dan 25 jaar een ICT onderneming heeft die zich richt op MKB’ers. Ik vroeg naar zijn bedrijfsnaam en inderdaad, ik kende hen nog vanuit de tijd van mijn eerste baan als vertegenwoordiger. Hoe komt hij dan wel aan zijn nieuwe klanten? Mond-tot-mond reclame! En ze hebben dusdanig veel werk dat ...

Mond-tot-mond reclame stimuleren en daarvan profiteren

Deze week sprak ik bij toeval met een ondernemer over marketing. Hij vroeg geïnteresseerd wat ik zoal deed en legde hem WeMakeContent uit. Zijn reactie: goh, ik ben een ICT-er en ik snap iets van verkoop, maar aan marketing doen we echt niets.

Ik vroeg naar wat hij deed en het bleek dat hij samen met zijn vrouw al meer dan 25 jaar een ICT onderneming heeft die zich richt op MKB’ers. Ik vroeg naar zijn bedrijfsnaam en inderdaad, ik kende hen nog vanuit de tijd van mijn eerste baan als vertegenwoordiger.

Hoe komt hij dan wel aan zijn nieuwe klanten? Mond-tot-mond reclame! En ze hebben dusdanig veel werk dat ze het bijna niet aan kunnen….

Mond-tot-mond reclame is ons inziens de meest krachtige manier van marketing.
Online marketing, social media marketing, etc. etc. allemaal van belang, anders zouden wij ook geen bestaansrecht hebben, maar mond-tot-mond reclame, of in (te) moeilijke Engelse termen "word of mouth" is een compliment voor je werk, overtuigt en vraagt minimale investeringen. Je kosten zijn minimaal want je creëert mond tot mond reclame met name door je klant blij te maken.

Het gesprek bracht mij ook weer 20 jaar terug toen ik als vertegenwoordiger klanten blij maakte met kantoorartikelen. Ik moest 9 nieuwe klanten maken per maand en dat lukte! Hoe? Deels door hard werken, veel bezoeken en goed opvolgen. En… ongeveer 1 à 2 klanten per maand kreeg ik door mond-tot-mond reclame! Dit scheelde een hoop werk! En om dit verder te stimuleren ben ik klanten die klanten aanbrachten gaan belonen door presentjes mee te nemen, zoals chocolade, snoep, etc. en…. Resultaat: het ging toen alleen maar harder!

Wil jij ook mond-tot-mond reclame stimuleren en daar weer van profiteren?

Vraag actief bij je klanten of zij willen en kunnen helpen.
Willen ze dit niet? Dan is hier een reden voor en daar kan je weer van leren!
Heeft je klant een prospect? Neem contact op en noem de naam van je trouwe klant.
Ben je in contact geweest? Laat dit ook je trouwe klant weten, dit is heel belangrijk, jij hebt immers het vertrouwen gekregen.
Ben je succesvol? Gefeliciteerd, laat dit ook je trouwe klant weten en beloon hem of haar!

Wil je de loyaliteit van je klanten verder stimuleren?

Denk dan ook aan een punten-webshop, een loyaliteitscampagne, presentjes.

Wij helpen je graag en hebben ervaring op grote schaal, ook voor de ondernemer met een bescheiden budget.

Contact

Stel een vraag

Versturen
Aanmelden voor nieuwsbrief
Aanmelden
Contact

We Make Content B.V.
Loofaert 59
5258SN Berlicum
Nederland

+31-(0)85- 40 00 048
support@wemakecontent.nl
www.wemakecontent.nl