Klanten binden en loyale klanten belonen – De Loyaltyshop

Online winkelen in Nederland blijft een groeimarkt. Met duizenden webshops in ons land blijft de concurrentie toenemen. Retailers zullen beter moeten kijken naar de mogelijkheden die er liggen om de omzet te laten groeien. Terugkerende klanten kunnen daarin een belangrijke rol spelen. Een loyaliteitsprogramma is een zeer geschikte tool om de klanten terug te laten komen.

Terugkerende klanten

Terugkerende klanten hebben een grote impact om de winstgevendheid van je organistatie. In gemiddeld 27% van de gevallen doet een reguliere webshop klant een tweede aankoop. Na de derde aankoop is de kans op een volgende aankoop gestegen naar 54%. Daarna heeft de klant jou als leverancier in zijn systeem en kan deze levenslang aan jouw bedrijf verbonden blijven.

Een loyaliteitsprogramma bevordert en stimuleert gewenst klantgedrag: Uit onderzoek is gebleken dat een loyaliteitsprogramma zorgt voor 80% meer herhaalaankopen en een stijging van de gemiddelde orderwaarde met 33%. Meer dan 50% van de consumenten geeft aan te sparen bij 1 tot 4 spaarprogramma’s. Geschat wordt, dat in 2020, het aantal loyaltyprogramma’s is verdubbeld.

Er zijn tal van voordelen te noemen om een loyaltyshop bestaansrecht te geven. Ook voor MKB-ers zijn loyaliteitsprogramma's een handig hulpmiddel voor klantenbinding. Denk je over een spaarprogramma voor je trouwe klanten? Wat zou het betekenen voor jouw bedrijf als de klanten vaker zouden terugkomen en meer geld besteden?  

Wij kunnen een prachtige loyaltyshop omgeving voor je neerzetten. Waarbij alles uit handen wordt genomen, van orderverwerking tot klantenservice. Neem contact op om je wensen te bespreken!

Loyaltyshop of rewardshop? Hetzelfde principe.

Hierboven staat de loyaltyshop beschreven. Deze kan natuurlijk ook dienst doen als rewardshop. De loyaltyshop en de rewardshop zijn eigenlijk dezelfde shop omgeving met hetzelfde principe: er worden punten gespaard die in de shop kunnen worden uitgegeven. De rewardshop kan je intern inzetten om je personeel te belonen voor bijzondere prestaties. Hiermee motiveer je medewerkers en spoor je ze aan om net een die extra opdracht af te maken of binnen te slepen.

Werkkostenregeling (WKR). De voordelen voor je laten werken.

Hoe werkt dat belastingtechnisch? Het extra belonen van personeel? In beginsel is alles wat je als werkgever aan een werknemer verstrekt of vergoedt loon. Maar gelukkig is er besloten dat niet alle vergoedingen, verstrekkingen en voorzieningen voor je werknemer worden belast. Onder de WKR verstaan we dat je maximaal 1,2 procent van je totale fiscale loon mag besteden aan onbelaste vergoedingen en verstrekkingen voor je werknemers. Dit is de zogenoemde ‘vrije ruimte’. Hier betaal je dus geen loonbelasting over. Over alles wat je daarboven vergoedt, betaal je een eindheffing van 80 procent.

Natuurlijk zijn er verschillende regelingen en vallen niet alle extra vergoedingen in die vrije ruimte van 1,2%. Hierover kunnen we je natuurlijk meer vertellen.

Van orderverwerking tot klantenservice

Wij kunnen een prachtige rewardshop omgeving voor je neerzetten. Waarbij alles uit handen wordt genomen, van orderverwerking tot klantenservice. Neem contact op om je wensen te bespreken!

Bron: https://www.shopify.com/enterprise/loyalty-programs
Bron: http://customerthink.com/what-is-loyalty-marketing/

Contact

Stel een vraag

Versturen
Aanmelden voor nieuwsbrief
Aanmelden
Contact

We Make Content B.V.
Loofaert 59
5258SN Berlicum
Nederland

+31-(0)85- 40 00 048
support@wemakecontent.nl
www.wemakecontent.nl