Landingspages, voordelen van meerdere landingspagina’s op jouw website

Ga je via Google naar een website of wordt je via een muisklik naar een pagina geleid, dan kom je terecht op een landingspagina. Net als landen met een vliegtuig, is het prettig als je goed terecht komt en niet op het verkeerde vliegveld eindigt. Kom je op een waardeloze pagina, ben je snel weer weg. Waar of niet?

De landingspagina een heel belangrijk onderdeel bij online marketing. De bezoeker verwacht namelijk iets als hij op een website terecht komt. Daarom zouden landingspages onderdeel van je online marketing strategie kunnen zijn.

Content
Veel mensen denken dat de homepage van een website automatisch de landingspage is, maar dat hoeft echt niet altijd zo te zijn. Deze blog bijvoorbeeld, krijgt zijn eigen pagina op onze website. Deze pagina heeft zijn eigen content en kan op zichzelf gevonden worden via google. Deze blog zou dus een landingspagina kunnen zijn voor mensen die zoeken over dit onderwerp ‘Landingspages, voordelen van meerdere landingspagina’s op jouw website’. Daarom is het ook zo belangrijk dat de content of inhoud van de pagina aan de verwachtingen van de bezoeker voldoet. (Ik hoop dat deze tekst tot nu toe interessant genoeg is en aan je verwachtingen voldoet.)

Overtuigend
Men komt op een pagina, ziet, leest, scrolt; een oordeel is snel geveld. In het kort: content moet de bezoeker overtuigen van de dienst, eventuele drempels wegnemen en overtuigen om actie te ondernemen. Hoe krijgt de bezoeker de indruk dat hij bij jou of jouw website op de juiste plek is?

  • Zorg voor herkenning en de juiste content.
  • Gebruik kort-en-krachtige teksten.
  • Toon een duidelijke “call-to-action''
  • Een prettige ervaring (snelle laadtijd & prettig -kort- formulier).
  • Haal drempels weg

 Waarom deze landingspages op je website?
Als jouw website uit 1,2 of uit 3 pagina’s bestaat, heb je natuurlijk al een mooi visitekaartje. Echter bieden meerdere landingspages ook meerdere voordelen:

  • Je hoeft niet alles in ‘vergankelijke’ nieuwsbrieven en social media posts te communiceren. De content van nieuwsbrieven en social media posts gaat namelijk gewoon verloren.
  • De informatie op de landingspagina blijft. Net zoals deze blog die een eigen pagina blijft behouden. Dat vindt Google weer interessant. Want dit is informatie waar de lezer naar zoekt en altijd op deze pagina kan blijven vinden.
  • Als de ontvanger voldoende geprikkeld is om naar de pagina te klikken, kan je daar de content overzichtelijk uiteen zetten, eventueel met ondersteuning van extra materiaal, zoals afbeeldingen, video’s en downloadbare content.
  • Ook kan je per pagina SEO methoden toepassen zodat elke pagina relevante steuntjes in de rug krijgt om door zoekmachines beter gevonden te worden. (link SEO Blog)
  • Heb je Google Analytics? Dan kan je daar goed monitoren welke pagina’s goed bezocht worden en op welke pagina men binnenkomt. (Link SEO blog)
  • Een landing page kan 100% aansluiten bij je advertenties waardoor mensen minder snel afhaken
  • Je kunt een bezoeker, bij een goede landing page, heel erg enthousiast maken voor de producten en/of diensten die je aanbiedt.

Nieuwe landingspages creëren
Wanneer je een blog of nieuwsbericht op je website aanmaakt, zal deze vaak een eigen pagina krijgen. Althans, dat is de bedoeling! Want dat is een goede methode om relevante nieuwe pagina’s te maken. Als je website niet zodanig werkt, dan heb je helaas een verouderde website die niet helpend is om meer bezoekers te genereren.

Niet alleen blogs en nieuwsberichten kunnen een landingspagina zijn. Je kan ook je menubalk uitbreiden door diensten en / of producten toe te lichten op elk een eigen pagina. Dit geeft de bezoeker specifiekere informatie en geeft je website een volledigere, verzorgde en vernieuwde indruk.

Heb je reeds een website via WeMakeCcontent en behoefte aan uitbreiding van aantal pagina’s? Dan kunnen wij je zeker helpen, we kunnen meedenken, helpen met content of de website eenvoudigweg voor je uitbreiden.

Neem vooral contact met ons op, wij kunnen zeker helpen om je website uitgebreider te maken, wat weer interessanter is voor Google en mensen die specifiek zoeken.

Contact

Stel een vraag

Versturen
Aanmelden voor nieuwsbrief
Aanmelden
Contact

We Make Content B.V.
Loofaert 59
5258SN Berlicum
Nederland

+31-(0)85- 40 00 048
support@wemakecontent.nl
www.wemakecontent.nl