De kracht van een infographic

Niemand zit tegenwoordig te wachten op lange stukken tekst, hoe goed je boodschap ook is, men moet er wel voor open staan om je boodschap te ontvangen. In plaats van het schrijven van een tekst met opsommingen, cijfers, feitjes en statistieken kan een infographic dezelfde informatie bevatten maar dan visueel gepresenteerd worden. Een infographic laat namelijk informatie zien, vertaald in beeld.

Datavisualisatie

Deze vorm van datavisualisatie omvat zowel grafische vormgeving, informatica en kennistheorie.

Definitie van de infographic: Een infographic of informatieve illustratie geeft een informatieve weergave van verschillende objecten met een combinatie van tekst en beeld. Dit kan voorkomen in de vorm van een kaart, grafiek, bord of instructieve tekening. De infographic of infografiek is bedoeld voor het overdragen van informatie, data en kennis.

Voordelen van een infographic ten opzichte van een tekst

  • Moeilijke materie of een grote hoeveelheid data wordt op een overzichtelijke en duidelijke manier weergegeven.
  • Een infographic is een populaire content marketing tool. Je kunt er je bedrijf of merk mee profileren en je creëert er relevante content mee.
  • Een visuele boodschap valt sneller op en het is een originele manier om je boodschap over te brengen.
  • Beelden spreken meer aan en zeggen vaak meer dan tekst, het interpreteren van een infographic kost minder tijd dan het lezen van hele stukken tekst, men is hierdoor meer geneigd om de gehele boodschap te ontvangen.
  • Een infographic kan zowel online als offline ingezet worden.
  • Online: Een infographic is eenvoudig te delen via social media waardoor je content een groter publiek bereikt. Doordat het makkelijk gedeeld kan worden, zorgt het ook voor meer traffic naar je website. Bovendien zorgt de relevante content voor betere resultaten in Google.
  • Offline: Een infographic kan ook goed dienst doen als poster of flyer.

Hier is het bewijs:

Nu je deze blog hebt ‘bekeken / gelezen’ hoeveel tijd was je kwijt aan het lezen van de tekst? Hoe goed had je je aandacht er bij? En hoeveel tijd was je kwijt aan het bekijken van de  ‘fun facts’ die als visuele informatie tussen de teksten wordt weergegeven? Wat heeft jouw voorkeur?

Interesse in de infographic?

Er zijn tools en programma’s waarmee je zelf infographics kunt maken. Echter, het maken van een infographic kan zeker tijdrovend zijn en enige expertise is wel benodigd. Geef het vormgeven van je infographic uit handen, wij kunnen je hier mee helpen!

Contact

Stel een vraag

Versturen
Aanmelden voor nieuwsbrief
Aanmelden
Contact

We Make Content B.V.
Loofaert 59
5258SN Berlicum
Nederland

+31-(0)85- 40 00 048
support@wemakecontent.nl
www.wemakecontent.nl