Beurs materiaal, in contact blijven

Mijn mening over beurzen heb ik, zoals je kunt lezen in mijn vorige blog, bijgesteld. Het kan een behoorlijk efficiënte manier zijn om veel relevante mensen te ontmoeten. Veel mensen ontmoeten is natuurlijk goed, zeker als deze interesse hebben in jouw producten en diensten. Maar spreken in niet genoeg… hoe zorg je ervoor dat je ook na de beurs met ze in contact kan blijven?

Beurs materiaal

Mijn mening over beurzen heb ik, zoals je kunt lezen in mijn vorige blog, bijgesteld. Het kan een behoorlijk efficiënte manier zijn om veel relevante mensen te ontmoeten.

Veel mensen ontmoeten is natuurlijk goed, zeker als deze interesse hebben in jouw producten en diensten. Maar spreken in niet genoeg… hoe zorg je ervoor dat je ook na de beurs met ze in contact kan blijven?

Vragen

Vraag actief naar contactgegevens, waarom niet. Je hebt een goed gesprek gevoerd er is interesse, dus je kan gerust vragen naar de contact gegevens.

Als je dan de contact gegevens krijgt, zorg dan dat je deze snel en duidelijk kan noteren. Door bijvoorbeeld een schriftje bij te houden met voor ieder contact een pagina.

Zijn het zakelijke contacten? Vraag hem of haar visitekaartje en niet deze aan de pagina van jouw notitieboekje.

Verloting

Niet iedereen kan je of wil jouw spreken, maar je kan natuurlijk hen verleiden om toch gegevens achter te laten. Bedenk een ludieke verloting in ruil voor het visitekaartje.

Digitaal

Het vragen naar de gegevens kan je ook digitaal doen door bijvoorbeeld het visitekaartje te scannen of de gegevens in een tablet in te laten geven door de bezoeker.

Foldermateriaal

Een folder direct meegeven, of….  De gegevens nasturen? Het hangt af wat je verkoopt en hoe jouw verkoopproces normaal verloopt. Vaak wordt er veel weggegeven op een beurs, dus hoe zorg jij ervoor dat je op valt en vooral, onthouden wordt. Dat is niet eenvoudig.

In sommige gevallen kan je beter het materiaal nasturen, dit geeft je een nieuw contact moment en vaak ook een contact moment waar wat meer tijd voor elkaar is en je dus dieper in kan gaan op de behoefte van de klant.

Give-ways

Geef je een bedrukte pen of stressbal, of iets waardevollers, of toch maar niets. Er is heel veel op de markt aan give-aways. Tegen kleine bedragen kan je al iets weggeven, maar draagt het bij aan jou doelen? Zo is er steeds meer discussie over de milieu impact, maar een pen kan iedereen wel gebruiken en een bedrukte pen wordt vaak voor 8 maanden gebruikt en wordt zo’n 3.000 keer door 3 tot 4 gebruikers gezien en gebruikt. Kortom de attentiewaarde is dus hoog. Waar je goed aan doet hangt sterk af van de soort beurs, het profiel van de bezoekers maar vooral jouw merk, dienst of product.

Ons advies; wees goed voorbereid. Een beurs is een omgeving waar je veel nieuwe contacten kunt maken en je weet wat ze zeggen: Je krijgt maar 1 kans voor een eerste indruk!

Wil jij meer weten over de mogelijkheden van beursmateriaal? Folders, Give-aways, roll-up banners? Neem gerust contact.

Contact

Stel een vraag

Versturen
Aanmelden voor nieuwsbrief
Aanmelden
Contact

We Make Content B.V.
Loofaert 59
5258SN Berlicum
Nederland

+31-(0)85- 40 00 048
support@wemakecontent.nl
www.wemakecontent.nl