Wij hebben blogs en / of (web-) teksten mogen verzorgen voor

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Heb je vragen of een opmerking? Of heb je interesse in een afspraak? Neem dan contact met ons op via telefoon, e-mail, of maak direct een afspraak!

+31 (0) 85 - 400 0048
support@wemakecontent.nl

Neem contact op

Content

Hoe interessant is jouw website/webshop?

Laat je een nieuwe website bouwen of ga je zelf aan de slag?
Een website heeft niet alleen een frame, maar ook body nodig: de teksten.

Maar welke teksten moeten er allemaal op een website staan? De meeste websites bestaan uit 6 soorten pagina’s waar teksten voor nodig zijn: homepage, dienstenpagina’s, over ons-pagina, contactpagina, blog en portfolio.

1. Homepage
De startpagina van je website is de homepage. Als bezoekers de URL van je website intypen of zoeken op de naam van je bedrijf in Google, dan is dit de eerste pagina waar ze op terechtkomen.

De homepage is de meest bezochte pagina van een website. Probeer daarom met de homepage-tekst je bezoekers ‘vast te grijpen’, zodat ze op je website willen blijven. De tekst op de homepage moet kort, krachtig en eenvoudig zijn, én je bezoekers direct vertellen wat je doet.

Tips voor teksten homepage
Gebruik een aansprekende afbeelding, bijvoorbeeld van jezelf of van een product dat je aanbiedt.

Zet een elevator pitch op de homepage. Vertel in een paar zinnen wat dit voor website is, wat je hier kan doen en waarom je hierzou moeten zijn en niet ergens anders.
Neem je bezoekers vervolgens aan hun hand mee door je website. Werk met buttons die ze vertellen wat de volgende stap is. ‘Lees meer over mij’, ‘Bekijk deze diensten’ of ‘Neem contact op’.

2. Diensten of producten (of allebei)
Vaak gebruik je niet één, maar meerdere pagina’s voor je diensten of producten. Of misschien bied jij wel diensten én producten aan. Deze pagina’s zet je allemaal onder dezelfde knop in je menustructuur.

Onder de knop ‘diensten’ staan al je dienstenpagina’s, onder de knop ‘producten’ staan al je productpagina’s. Bied je maar twee diensten aan? Dan kun je er ook voor kiezen om hier twee losse knoppen voor te maken.

Je kunt je product- en dienstenpagina’s op verschillende manieren opbouwen. Zo heb je vast weleens gehoord van het AIDA-model: Attention, Interest, Desire, Action.

Websiteteksten schrijven volgens het AIDA-model:
Attention. Met dit model trek je eerst de aandacht van je bezoekers door een opvallende titel en passende afbeelding.
Interest. Vervolgens wek je de interesse door bijvoorbeeld positieve aspecten te vertellen van het product of de dienst.
Desire. Daarna maak je het verlangen groot door te vertellen hoe waardevol het product of de dienst is.
Action. Aan het eind voeg je een call to action Je brengt de bezoeker in beweging om actie te ondernemen door bijvoorbeeld contactmogelijkheden te benoemen of te vertellen waar een product te koop is.

Misschien spreekt het je meer aan om de SPORC-methode te gebruiken (uit het boek ‘De online marketingmachine’ van Bart van den Belt).

Websiteteksten schrijven volgens de SPORC-methode:

  • Situatie. Je begint met een situatiebeschrijving.
  • Probleem. Vervolgens benoem je de problemen die iemand mogelijk heeft, zodat hij of zij zich hierin kan herkennen.
  • Oplossing. Daarna vertel je de oplossingen voor dit probleem die jij kan bieden.
  • Resultaat. Je benoemt het resultaat ná de oplossing.
  • Call to action. En je brengt de bezoekers weer in beweging door een passende call to action.

In het voorbeeld hieronder kun je goed zien hoe ik de SPORC-methode heb toegepast op een van mijn webteksten.

Webteksten laten schrijven

Jouw website moet knallen. Het moet precies de kern van jouw bedrijf bevatten: wie je bent, waar je voor staat, waarom je doet wat je doet. En dat professioneel, pakkend en duidelijk verwoord.

Eigen webteksten schrijven.

Veel ondernemers laten hun website bouwen door een webdesigner. Deze maakt een mooie, professionele en interactieve website. Maar deze websites worden vaak zonder tekst opgeleverd. Je hebt dus een mooie website, maar nu de website teksten nog. En dat kan best nog wel ‘een dingetje’ zijn. Herken jij je in onderstaande punten?

  • Ik weet niet hoe ik mijn doelgroep moet aanspreken
  • Ik weet niet wat goede website teksten zijn
  • Ik vind het moeilijk om informatie duidelijk te verpakken
  • Ik maak veel spelfouten
  • Ik weet niet hoe ik mij goed moet uitdrukken

    Webteksten laten schrijven

Het schrijven van je website teksten vraagt tijd en een behoorlijke inspanning. Gelukkig hoef je dit niet zelf te doen. We Make Content neemt jou graag werk uit handen door je website teksten te schrijven.

In een kennismakingsgesprek vertel je mij alles over je bedrijf, je drijfveren, je passie, je diensten of producten. We bespreken vervolgens wat je wensen zijn, hoeveel pagina’s gevuld moeten worden en welke schrijfstijl je aanspreekt. Wij willen vooral dat jij het gevoel hebt ‘dit is precies zoals ik in gedachten had’.

He kan natuurlijk zijn dat je al teksten op je website hebt staan die een opfrisbeurt kunnen gebruiken. Of misschien heb je al wat informatie op papier staan, die enkel nog mooi verwoord moet worden. Ook dan kun je door We Make Content je website teksten laten (her-) schrijven.

Pakkende en duidelijke webteksten

De eerste communicatie met je klant, is vaak door middel van de website teksten. Zorg ervoor dat deze teksten duidelijk, prettig en uitnodigend zijn. Goede webteksten leveren je veel op:

  • Bezoekers blijven langer hangen op je pagina
  • De eerste communicatie met je klanten is duidelijk, prettig en uitnodigend
  • Een mooie website spreekt meer mensen aan
  • Goede website teksten leiden tot meer conversie
  • Call to action

Wil je ondersteuning bij het schrijven van je website teksten? Neem dan contact op om je wensen en ideeën te bespreken.

3. Over ons
Zelf vind ik de ‘over ons’ of ‘over mij’ pagina de leukste pagina van een website. Deze pagina lees je als je écht geïnteresseerd bent in de persoon achter de website. Op deze pagina gaat het dan ook niet over je producten of diensten, maar echt over jou.

“Mensen doen zaken met mensen, niet met bedrijven.”

Geef ze dus ook wat ze willen!

Het is belangrijk om te vertellen wie je bent, wat je doet en wat je missie en visie is. Maar dat hoef je niet zo ‘strak’ en ‘saai’ te verkondigen. In je 'over ons' pagina kun je ontzettend creatief zijn!

Vertel in een verhaal waarom je doet wat je doet. Storytelling is een krachtige manier om de aandacht van je lezers vast te houden en te vertellen over je passie.
Schrijf in de eerste persoon en niet in de derde persoon. Het komt onpersoonlijker over als je zegt ‘bedrijf X doet dit’ dan als je vanuit ‘ik’ of ‘wij’ praat.

Laat zien wie je bent. Gebruik dus een passende foto,of beter nog, maak een filmpje!
Gebruik net als in je product- en dienstenpagina’s aan het einde een call to action. Geef bijvoorbeeld de mogelijkheid om contact met je op te nemen.

4. Contact
Waar de homepage de meest bezochte pagina is, is de contactpagina misschien wel de belangrijkste. Deze mag dus zeker niet ontbreken op een website!

Op je contactpagina geef je de verschillende mogelijkheden aan waarop mensen contact met je kunnen opnemen. Geef je telefoonnummer, e-mailadres, social media links en eventueel een contactformulier.

Zelf vind ik het altijd fijner om niet alleen een contactformulier te zien, maar ook een e-mailadres of telefoonnummer. Deze contactmogelijkheden voelen namelijk nét wat minder afstandelijk.

Houd de pagina verder clean. Mensen zijn op zoek naar contact en willen dus een contactmogelijkheid zien. Verhalen over jou of je bedrijf kun je beter bewaren voor je ‘over ons’ pagina.

5. Referenties / cases / portfolio
Op de pagina’s met referenties, cases of je portfolio lever je bewijs voor wat je doet. Zo kun je geloofwaardigheid opbouwen bij nieuwe klanten.

Maak een pagina met verschillende referenties onder elkaar. Dit kunnen kleine berichten zijn, positieve berichten van bijvoorbeeld Facebook of klantvideo’s. Geef hierbij aan van wie de testimonial afkomstig.

Je kunt ook een aantal cases vermelden. Dit zijn eigenlijk referenties, maar dan een stuk groter en uitgebreider. Hiermee behandel je wat het probleem van je klant was, welke oplossing jij hebt aangeboden, hoe het probleem hiermee is opgelost én wat het resultaat hiervan is.
In een portfolio laat je vooral zien wat je hebt gedaan. Ben je tekstschrijver? Dan kun je hier voorbeelden van teksten laten zien. Daarnaast geef je aan voor wie je de opdracht hebt uitgevoerd en kun je eventueel vermelden hoe lang de opdracht heeft geduurd.

6. Blog
Bijna niet meer weg te denken: een blog. Heb jij al een zakelijke blog? Op de blogpagina komen alle artikelen te staan die je hebt geschreven. Deze schrijf je wekelijks, tweewekelijks of maandelijks en publiceer je op je website.

Besteed genoeg tijd aan de opbouw van een blogartikel.

  • Schrijf een knallende titel waarmee je de aandacht trekt.
  • Gebruik een afbeelding die past bij het onderwerp van de blog.
  • Schrijf een korte en pittige eerste zin.
  • Zet in de inleiding de belangrijkste info bovenaan en maak duidelijk waarom de lezer verder moet lezen. Maar verklap niet alles!
  • Structureer het middenstuk door de tekst op te delen in verschillende alinea’s.
  • Gebruik zoveel mogelijk tussenkoppen.

    Eindig je tekst met een call to action:

Als je nu denkt “pfioeh, daar heb ik geen tijd voor” neem dan contact met ons op!

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Zullen we kennismaken? Heb je een vraag, of interesse? Neem dan contact met ons op via telefoon, e-mail, of maak direct een afspraak via de knop!

  +31 (0) 85 - 400 0048

  support@wemakecontent.nl

Aanmelden voor nieuwsbrief
Aanmelden
Contact

We Make Content B.V.
Loofaert 59
5258SN Berlicum
Nederland

+31-(0)85- 40 00 048
support@wemakecontent.nl
www.wemakecontent.nl